Nieuwsbrief Juli/Augustus/September
Vakantie:
Beetje mosterd na de maaltijd voor sommige patiënten, wij wensen u een goede en fijne vakantie toe.
Dokter Oostendorp is inmiddels weer terug van zijn vakantie.
Dokter van Vliet zal t/m 7 augustus op vakantie zijn.
Dokter Roozemond zal van 1 augustus t/m 21 augustus op vakantie zijn.
Wist u dat u dat u de vakanties van de artsen kunt vinden op de website onder kopje: Praktijkinformatie en dan Vakantie/afwezigheid.
Team:
Julia Verweij “onze stagaire”, is per 1 augustus officieel gediplomeerd doktersassistente. Ze heeft echt haar studie met enorme mooie resultaten afgerond. Wij zijn als team super trots op haar. Wij zijn dan ook blij dat ze in ons team wilt blijven werken.
We willen toch ook nog even aandacht besteden aan onze Nelly, onze vertrouwde assistente. Het gaat naar omstandigheden redelijk met Nelly. Zij is dankbaar dat ze nog van vele dingen kan genieten. Als u haar een kaartje wilt sturen, kunt u deze afgeven bij de balie.
Per 1 oktober stopt helaas Marjon Krol met haar taak als praktijkondersteuner. Gezien haar andere werkzaamheden in het ziekenhuis werd het lastiger te combineren. We willen Marjon bedanken voor haar werkzaamheden en inzet in de praktijk.
Vragen aan de telefoon:
Zoals u wellicht heeft gemerkt wordt er vaak aan de telefoon de reden van komst gevraagd door de assistente. Dit is niet om vervelend te doen, maar om beter in te schatten hoe urgent de klacht is.
Daarnaast zijn we soms met wat minder artsen, en hierdoor minder spreekuuragenda. Dit betekend dat u niet altijd dezelfde dag nog terecht kan. Vandaar de vragen van de assistent om te kijken hoe spoedeisend iets is of iets later gezien kan worden. Dat vraagt soms wat begrip van u als patiënt.
Doordat de assistente wat meer vragen stelt, kan het soms zelfs zo zijn, dat de assistente u advies kan geven over uw “klacht”. Dit gaat onder toeziend oog van de huisarts.
Online Afspraken maken:
U kunt ook online afspraken, maken soms zit een dokter online al vol. Heeft u een klacht die niet kan wachten, bel alstublieft! Soms is er toch nog wat ruimte op de agenda. Wij hebben beperkte afspraken voor online openstaan.
Mailen:
We merken dat steeds meer mensen ons mailen, dat is fijn, want het ontlast enorm de telefoonlijn. Wij willen u erop attenderen als u naar assistente@goudserak. mailt dat dit niet beveiligd is. Dus gaat het om persoonlijke vertrouwelijke informatie, doe dit dan via het kopje berichten in de patienten-omgeving, dit is wel beveiligd! Of stuur een mailtje dat u iets vertrouwelijks wilt sturen, dan zorgt de assistente dat u een mailtje krijgt via onze vertrouwelijke mail-adres en zo wel beveiligd naar ons kunt mailen.
E-consult:
Wij merken dat steeds meer mensen een e-consult sturen. We willen u erop attenderen dat het 1-2 werkdagen soms iets langer kan duren voordat er antwoord gegeven wordt. Daarnaast let u erop als uw arts afwezig is dat het dan zelfs langer kan duren.
Dus voor spoedeisende vragen of dingen die niet lang kunnen wachten is dit niet een goed medium hiervoor.
Medicijnenlijsten:
Er wordt aan de balie nog vaak gevraagd of er een medicatie-lijst uitgedraaid kan worden. We willen u vragen dit bij de apotheek te doen. Helaas hebben wij niet altijd de meest actuele lijst. De apotheek wel. Dit heeft met de verwerking/uitwisseling van computersystemen te maken, en krijgen wij soms niet van alle apotheken een goede terugkoppeling. Dus bel of mail hen en dan komt het in orde.
Wist u dat?
- Wij voor eigen patiënten rijbewijskeuringen doen, u hiervoor een afspraak kunt maken bij de assistente.
- Dat we zien dat veel mensen heel hard werken aan hun leefstijl bij te hoge bloeddruk, hoog cholesterol en suikerziekte en dat dit vaak tot hele mooie resultaten lijdt, en wij als team heel erg trots zijn op deze mensen!! Ga zo door.
- Wij trots zijn op u als patiënt dat u vertrouwen in ons heeft!
Publicatiedatum: 26-07-2022